09 October 2009

Jiran Aku

Jiran depan rumah aku adalah berbangsa India..aku bukan lah seorang anti-kaum ok..tapi aku nk cerita tentang perangai manusia nie..

Kalo dok Apartment nie paham-paham jerlah rumah mesti rapat-rapat, dengan sempit nyer..so kita kena lah extra jaga perasaan jiran kita kn..dh setahun aku dok rumah tuh..dari tgh taun lepas selepas aku berkahwin. Dari aku perhatikan lah..jiran depan umah aku nie kan..dia suka sapu sampah letak kt depan umah aku..hari-hari lak tuh..selamba badak dia jer..kadang-kadang depan aku dia rilek jer dia sapu letak depan umah aku..mentang-mentang la muka aku cam budak sekolah..(nie org kt kedai selasih tuh ckp ek :p) dia ingat aku nie tak reti nak marah..dia lom tengok lagi kepala angin aku nie..mau roboh rumah dia aku kerjakan nanti.

Nak dijadikan cerita suatu hari nie aku balik kerja..masuk-masuk rumah jer berbau masam yg busuk..aku bebel-bebel la kt laki den suh buang sampah...malam nyer lepas aku tidokan Humaira..gie la dapur basuh botol susu Humaira..bau busuk tadi ade lagi..aku tak puas hati, aku keluar pegi tepi umah (kunun-kunun nak siasat la tuh)..bau tuh dtg dari area tuh..aku suspek longkang sumbat..aku ckp la kat laki den..kali nie laki den lak pegi tengok..masuk-masuk jer rumah dia cakap ade orang pedajal kitaorg letak taik tepi rumah kami..makaiiiiiiiiiiii sape yang wat keje gila nie weiiiiiiiii..bukan sikit tapi banyak giler ok..laki den suh tengok...giler tak mahu aku..nak muntah time tuh jugak rasenya..isk isk korang rase sape yg berak kt area rumah aku nie??

Aku suspek rumah depan yg ade kepala gajah nie punyer kerja!! sabar aku tinggal 5% jer

6 comments:

chotz said...

nak upah aku tuk pukul dia?!
atau curi kepala gajah dia tu n buat tukun ikan kat lombong taiping?

orked said...

sila-sila chot amat dialu-alukan :)jgn luper ambik buah labu dia sekali yer...ehehehe

azlia erwina said...

ish ni dah lebey! boleh tak? bahaya tau, letak 'shi' depan umah org... ini akan mengundang penyakit melbahaya sepelti Malaria / Maria atau sekaum dengannya! wahahaha!

ape2pun, chot aku sokong! tolong selamtkan lisa dan anak dier. confirm pooi boleh jaga diri sendiri dengan kebesaran dier tu!

n... hidup BangBIL!

JaSmIn said...

gile arr... pe lg selinsing la bju ko p stu p ketuk umh hindu tu mengadap dia takan takut kot... ;) peace

susudalambotol said...

kurang hajar gila awakkkkk! ish awak, hati-hati tau. kadang2 derang ni pun kuat mandrem.

5577 said...

ish ish.. mmg lebey!