07 April 2006

6.04.2006, 7.20pm ketika ini aku masih di ofis lagi..terkial-kial menyiapkn kerja yg tidak sudah nya...telefon berdering tertera nama ayahku (sedikit terkejut walaupn nie kali kedua dia call)...lama jugak kami berborak, tanya kabar masing2 yg dah sekian lama tidak berjumpa, sempat jugak berborak ngan adik lelaki aku..sudah besar dia sekarang. kali terakhir kami berjumpa, dia baru pandai berjalan agak nya...entah tak ingat pulak yg pasti ketika itu dia x bersekolah lagi...kami hanya sama bapak, mak lain-lain. Entah kenal atau tidak adik ku nie tentang kakak dia nan-sorang nie...kalo kenal pn hanya melalui gambar2 ku tidak pn melalui cerita2 ayah ku sahaja...

Walaupan hati ku bergitu sayu selepas menerima panggilan itu..ku tahan kan jua kepedihannya...entah ape yg dirajukkan aku hingga membawa diri sebegini rupa...aku orang nya amat pendendam...amarah dan rajuk ku amat panjang...aku tk boleh duduk sana lagi...semua nya tidak sama seperti dulu...mak dgn keluarga baru nya...begitu jugak dgn ayah, aku tidak boleh duduk dirumah mereka...bertapa pedih nya hati aku melihat semua ini aku sorng jer tau...

Semua tue 10 thn dah berlalu...semua kebahagian zaman kanak2 dan remaja ku dah hilang...aku mejadi pemarah...amarah yg terlampau disimpan didalam hati...pengkhianatan demi pengkhianatan berlaku didepan mata aku..dan aku tidak mampu berbuat apa2...ape lah daya aku jika keputusan sudah dibuat...tiada lagi keserasian dalam hidup mereka...tapi aku yang menjadi mangsa...aku seperti tidak diguna...aku diketepikan...seperti yg makcik aku cakap, aku seperti sampah dicampakan begitu sahaja...mungkin betul katanya...ini lah akibatnya bila kawen terlalu awal dan muda...aku menjadi terlalu takut terhadap komitmen..apetah lagi hati telah dikecewakan begitu sahaja...semua nie mbuat aku benci..benci kepada lelaki tak jugak..kerana ayah aku sorang baik...bukan ayah aku yg meninggalkan aku...bukan!!!

kenapa perasaan ini datang lagi...dulu aku mmg marah semua ini terjadi terhadap ku...aku cube luperkan kisah silam ku dgn mjauhkan diri dari mereka...adakah aku masih marah?? aku marah bila hanya teringat...aku jadi sakit hati..sakit yg amat sgt....

No comments: