23 January 2006

Pengajaran utk hari ini...

Pagi tadi masa tgh siap2 nk gie kerja (pagi2 mmg selalu on TV tgk MHI) tetiba kuar satu cerita yg betul mnarik minat aku utk pegi tgk..jutawan internet berumur 25thn..hampir terbelik biji mata aku masa tue..tk pyh pegi kerja n segala urusan buat dari rumah..pendapatan setahun sejuta ringgit..bayangkn!!

Tapi yang paling penting yg aku ingin utarakn kat sini..si jutawan (tk ingat nama dia) beliau myatakn "yang paling penting kita kena ade minat utk melakukan sesuatu perkara..bukan kerana duit semata2..bila minat itu ada..kesungguhan dan kejayaan itu akan dtg dgn sendiri..insyaAllah"

Aku amat berharap keputusan yg telah aku buat nie betul demi masa depan..boss aku sendiri myatakn "u must have the passion doing this job..if u don't have the passion i will let u go.."

The moral of story: dlm aper jua yg kita lakukan harus ade minat yg mendalam dan kesungguhan(baru kerja berkualiti yer tak)..semua ini akan menjadikan idup anda lebih bermakna..the end

2 comments:

AiYa said...

ehehe.. whtever it is.. aku doakan yg tbaik.. amin

JaSmIn said...

yup liza..gwe pon rase begitu jga..keje kena iklas dr hati, klu tak iklas there's no meaning right? hurmm..